Sfaturi utile pentru cei care își doresc să înceapă să practice yoga


Yoga, cunoscută mai ales drept sport, este de fapt o practică de meditație străveche, care a devenit din ce în ce mai populară în societatea de astăzi. Pentru mulți oameni, yoga oferă o portiță de scăpare din viața lor haotică și ocupată. Este bine să ai o astfel de activitate, care să ofere simultan mai multe tipuri de beneficii. Deși activitățile sportive normale sunt o alternativă, acestea nu angajează atât de mult latura psihică, care este chiar mai importantă decât cea fizică.

Dacă ești un începător în practicile yoga sau te gândești să te apuci de yoga, atunci iată câteva sfaturi pentru a începe și a descoperi frumusețea acestei activități:

  1. Găsește un profesor de yoga bunEste mult mai ușor și mai plăcut să înveți yoga, cu toate aspectele sale atât în ceea ce privește activitățile fizice, cât și mentale, care sunt mai detaliate și subtile, de la un profesor experimentat și calificat. Dacă nu ești dispus să investești în astfel de cursuri, poți găsi o mulțime de videoclipuri gratuite pe YouTube sau aplicații care te vor ghida prin pozițiile dedicate începătorilor.
  2. Respectă limitele corpului tăuNu te grăbi să faci ceva care ți se pare periculos sau greșit. Yoga include și principiul de non-vătămare, care este esențial pentru practicarea abilă și benefică a acestei activități inedite. În plus, trebuie să fii conștient de contraindicațiile relevante pentru cazul tău specific. De exemplu, unele poziții nu trebuie practicate în timpul sarcinii timpurii, dacă aveți anumite leziuni sau în timpul menstruației, în timp ce alte posturi pot fi de mare ajutor.
  3. Respiră corespunzătorYoga înseamnă găsirea unei armonii sănătoase și mai profunde între corpul nostru și minte, iar respirația noastră este esențială în acest sens. Respiră în fiecare moment și relaxează-te. Ai mai multe de învățat despre respirația sănătoasă în yoga decât ai crede.
  4. Nu te compara cu ceilalțiPrivește în interior pentru a constata propriul tău progres; vor exista mereu oameni mai experimentați decât tine. Yoga poate fi la modă, dar nu este un sport pentru spectatori sau o competiție. Apreciază progresul subtil al propriei tale practici, deoarece, cu siguranță,  cea mai bună parte a acesteia este în interior, în conștientizarea vindecătoare și în unitatea propriului tău corp, minte și spirit.
  5. Încearcă să te distrezi și să ai mereu simțul umorului dezvoltatYoga este o activitate liniștită, care deși impune multă concentrare, nu trebuie luată prea în serios. Ne putem simți nemulțumiți și rigizi în timp ce încercăm să evoluăm. Dacă tratezi totul relaxat, cu zâmbetul pe buze, vei fi mult mai înclinat către progres și te vei simți frustrat dacă nu reușești să realizezi din prima un anumit exercițiu.
  6. Ai grijă la ceea ce consumi înainte de yogaEste recomandat să nu mănânci cu una sau două ore înainte de practica yoga, și să bei doar cantități mici de apă în prealabil. În timp ce practici acest sport nu ar trebui să bei nici măcar apă. De asemenea, evită alcoolul, zahărul sau cofeina înainte de yoga.
  7. Poartă o îmbrăcăminte lejeră special concepută pentru acest tip de activitateTrebuie să ai în vedere că îți vei întinde corpul în toate direcțiile. Deci, sigur nu vrei să porți nimic care să-ți restricționeze mișcarea. La un moment dat, este posibil să-ți îndoi corpul și să te întorci cu susul în jos, deci vei fi avantajat dacă porți un echipament elastic.
  8. Practicați yoga frecvent pentru șanse mai mari de reușităPuțin și des este mult mai eficient decât sesiunile lungi ocazionale de yoga. Chiar și 15 minute pe zi de câteva ipostaze bine alese pot avea un efect foarte pozitiv asupra bunăstării tale fizice, emoționale și mentale. Astfel îți vei îmbunătăți disciplina, ceea ce îți va aduce mai multe beneficii.

Dacă ești un începător în yoga, sigur vei considera utile câteva sfaturi despre echipamentul necesar. Nu trebuie să cumperi prea multe pentru a face yoga, dar aceste articole de yoga pot fi foarte utile. Un covoraș de yoga în special este destul de esențial pentru a evita alunecarea pe podea.

Acesta poate consta fie într-o saltea destinată special acestei activități, fie într-o saltea fitness, care este destul de asemănătoare și care permite practicarea acestei activități în siguranță. Totuși, de cele mai multe ori, salteaua specială pentru yoga este mai moale și are un grad de amortizare mai mare, ceea ce poate face executarea anumitor exerciții mai facilă și ma comodă, spre deosebire de cea de fitness care are un material special pentru a face abdomene sau alte tipuri de exerciții similare.

Considerăm că aceste sfaturi îți vor fi suficiente pentru a începe să practici yoga, bucurându-te din plin de aceasta călătorie minunată în plan fizic și mental.

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close