Tot mai mulți părinți apelează la serviciul gratuit de telemedicină ALOPEDI 0364-917


ALOPEDI 0364-917, serviciul telefonic dedicat sfaturilor medicale pediatrice, asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca, este tot mai accesat de părinți.

Potrivit informațiilor făcute publice de Consiliul Județean Cluj, numărul apelurilor a crescut constant, ajungând în 2017 la nu mai puțin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016. Numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8-22. 

,,Dincolo de succesul evident al acestui program pe care îl punem la dispoziția părinților, ceea ce contează cu adevărat e faptul că un număr semnificativ de mici pacienți au beneficiat gratuit și prompt de sfaturi furnizate de medici de specialitate cu o înaltă calificare. În acest fel, majoritatea covârșitoare a celor care au apelat ALOPEDI au obținut rapid sfaturile de care aveau nevoie, prin telefon, fără a mai fi necesară deplasarea la spitalele sau cabinetele medicale de multe ori supraaglomerate.”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Cu toate că serviciul a fost înființat pentru copiii din zona metropolitană Cluj-Napoca, în prezent doar 50% dintre apeluri provin din această zonă. Astfel, serviciul este intens solicitat și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș.

În același timp, calitatea serviciilor oferite a făcut ca adresabilitatea ALOPEDI să depășească granițele României, 122 de apeluri provenind în anul 2017 din alte țări. 

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie.

Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive – 19% și de cele respiratorii – 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații, un număr de 1452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de ambulanță a fost nevoie în doar 112 situații.

Leave a Reply