Tot mai mulți părinți apelează la serviciul gratuit de telemedicină ALOPEDI 0364-917


ALOPEDI 0364-917, serviciul telefonic dedicat sfaturilor medicale pediatrice, asigurat de către medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca, este tot mai accesat de părinți.

Potrivit informațiilor făcute publice de Consiliul Județean Cluj, numărul apelurilor a crescut constant, ajungând în 2017 la nu mai puțin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016. Numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8-22. 

,,Dincolo de succesul evident al acestui program pe care îl punem la dispoziția părinților, ceea ce contează cu adevărat e faptul că un număr semnificativ de mici pacienți au beneficiat gratuit și prompt de sfaturi furnizate de medici de specialitate cu o înaltă calificare. În acest fel, majoritatea covârșitoare a celor care au apelat ALOPEDI au obținut rapid sfaturile de care aveau nevoie, prin telefon, fără a mai fi necesară deplasarea la spitalele sau cabinetele medicale de multe ori supraaglomerate.”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Cu toate că serviciul a fost înființat pentru copiii din zona metropolitană Cluj-Napoca, în prezent doar 50% dintre apeluri provin din această zonă. Astfel, serviciul este intens solicitat și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș.

În același timp, calitatea serviciilor oferite a făcut ca adresabilitatea ALOPEDI să depășească granițele României, 122 de apeluri provenind în anul 2017 din alte țări. 

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie.

Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive – 19% și de cele respiratorii – 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații, un număr de 1452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de ambulanță a fost nevoie în doar 112 situații.

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close