Google Ads vs. Optimizare SEO: Diferențe, Elemente Comune, Costuri

Competiția acerbă în mediul online conduce la necesitatea de a ne delimita afacerile, pentru ca acestea să aibă o expunere cât mai mare în fața clienților. Spre deosebire de mediul fizic, care depinde de expunere locală, în mediul online posibilitățile de afișare sunt mult mai permisive. La nivel de promovare, optimizarea SEO și Google Ads sunt cele mai bune soluții, care pot fi adoptate individual sau cumulat. Află care sunt diferențele, dar și elementele comune ale celor două tipuri de promovare, pentru a putea alege corespunzător.

Ce este promovarea prin Google Ads?

Google Ads este un serviciu de promovare online pentru site-uri, pus la dispoziție de către Google. Deși principiul este simplu, pentru crearea campaniilor de Google Ads este necesar să lucrezi cu o firmă specializată precum Moloso, deoarece setarea acestora necesită nu doar experiență, ci și o analiză temeinică a afacerii.

Google Ads este o soluție potrivită indiferent de vechimea companiei pe piață și, spre deosebire de SEO, se axează pe unelte specifice de adresare la nivelul utilizatorilor. Cu ajutorul acestora, Google Ads te ajută să ajungi mai ușor la clienții tăi, luând în calcul anumiți factori specifici, cum ar fi vârsta, comportamentul utilizatorilor sau locația.

Google Ads se axează foarte mult, la fel ca și SEO, pe definirea cuvintelor și a sintagmelor cheie (keywords). Aceste cuvinte cheie sunt în strânsă legătură cu afacerea pe care o reprezintă site-ul, ele definind produse sau servicii oferite utilizatorilor.

Cuvintele cheie se determină în general în urma unui audit și sunt folosite diferite tool-uri care ajută la generarea celor mai relevante keywords pentru anumite afaceri. Cuvintele cheie sunt baza campaniilor PPC, acolo unde anunțurile generate pentru promovare sunt plătite în funcție de numărul de click-uri obținut de către acel anunț.

Campaniile pot conține grupuri de anunțuri, iar acestea pot fi personalizate în funcție de preferințele antreprenorilor. Pentru ca un anunț să poată rula, fiind vizibil potențialilor clienți, este nevoie de o plată, sub formă de licitație de sumă. Pe scurt, luând în calcul relevanța cuvintelor cheie și nișa obiectului de activitate, pot fi necesare sume mai mici sau mai mari, în raport cu care Google permite afișarea anunțurilor.

Ce înseamnă promovarea SEO?

Search Engine Optimization reprezintă procesul prin care un site adaptează conținutul și componentele site-ului, astfel încât acesta să poată crește organic și să obțină o poziție superioară în cadrul clasamentului motoarelor de căutare.

Asemănarea cu Google Ads constă doar în faptul că aceleași cuvinte cheie sunt necesare și pentru optimizări on page și off page, adică cele două componente principale ale optimizării SEO.

Firește, SEO este deosebit de eficient și aduce rezultate, ca și Google Ads, însă asemănările dintre cele două metode de promovare se opresc aici.

Care sunt diferențele dintre Google Ads și SEO?

Fiecare metodă de promovare aduce avantaje, din acest motiv fiind recomandat ca un site să folosească în paralel componentele acestora. Iată care sunt principalele aspecte distincte care ar putea să te determine să alegi ambele ,,fronturi” de promovare.

Google Ads aduce rezultate imediate

Da, SEO este eficient pe termen lung, deoarece oferă creșterea treptată și ascensiunea spre o poziție superioară în clasamentul Google. Astfel, prin creearea unei campanii de anunțuri și difuzarea acesteia, în urma licitației, anunțul va rula imediat.

O astfel de expunere imediată te ajută să obții rapid conversiile dorite, pentru că va crește și numărul de utilizatori în fața căruia ești afișat. Experiența de-a lungul timpului arată o creștere a vânzărilor în cazul companiilor care rulează campanii de anunțuri, utilizatorii preferând să aleagă de cele mai multe ori rezultatele de pe primele poziții din Google (chiar și din zona plătită).

Google Ads te poziționează pe prima pagină

Lupta pentru obținerea unei poziții cât mai bune în clasamentul Google este întotdeauna grea și strânsă, iar uneori chiar și în ciuda unei optimizări corecte se poate ca site-ul tău să se mențină pe pagini inferioare.

Prea puțini utilizatori depășesc pagina 3-4 a clasamentului motoarelor de căutare, iar din acest motiv SEO este o soluție doar dacă ai timpul necesar pentru a aștepta ascensiunea aceasta.

Google Ads elimină acest inconvenient și te poziționează pe prima pagină, în top 3-5 poziții plătite, lucru care crește enorm vizibilitatea. Astfel, investiția în Google Ads este deosebit de rentabilă, pentru că banii pe care îi investești oferă un loc bun în Google, dar și rezultate palpabile în ceea ce privește ROI.

Google Ads îți aduce trafic

Pentru că poziționarea anunțului este bună va crește proporțional și nivelul de trafic în site. Cu ajutorul instrumentelor de măsură se va putea observa faptul că site-ul tău va primi mai multe vizite prin promovare plătită, însă s-ar putea să observi o creștere a ratei de respingere în acest caz.

Creșterea ratei de respingere în cazul anunțurilor plătite, spre deosebire de SEO, se datorează faptului că un anunț plătit poate atrage multe persoane, însă nu toate dintre acestea pot găsi pe site-ul tău soluția la nevoile lor.

Poți reduce aceste cazuri prin definirea corectă a campaniilor în funcție de criteriile cele mai importante, cum ar fi interesele, profilul de client, orarul de afișare și delimitarea geografică. Astfel, la definirea unui anunț Google Ads este recomandat să te sfătuiești cu specialiștii companiei de marketing cu care lucrezi, pentru a crea anunțuri targetate, care să se adreseze exact profilului de utilizator dorit.

Limitarea orelor în care rulează campania, dar și selectarea corectă a locației și a zonelor de lucru te vor ajuta în același timp să eficientizezi și costurile, mai ales dacă vorbim despre campanii PPC.

Dacă rezumi numărul de click-uri la utilizatorii reali, direct interesați de produsele sau serviciile tale, vei observa o eficientizare a costurilor, dar și o creștere la nivel de vânzări, care în cele mai multe dintre cazuri acoperă investițiile inițiale.

Și Google Ads, dar și SEO, reprezintă componente de bază în ceea ce privește promovarea online. Alege să utilizezi canalul potrivit sau, dacă vrei să acoperi ambele segmente de promovare, alege să investești într-o agenție de marketing care să te ajute să definești corect caracteristicile fiecărei campanii în parte.

Distribuie articolul

Lasă un comentariu