Primar Baciu: „Problema traficului nu este în Baciu, problema traficului este în Cluj-Napoca!”

Cu toate că problemele traficului rutier de pe raza comunei Baciu au fost dezbătute de mai multe ori la nivel local și județean, până în prezent, situația nu a fost remediată. Băcenii petrec ore în șir în trafic, la cozi interminabile, iar eforturile Primăriei de a rezolva această problemă par să nu fie suficiente.

Potrivit autorităților băcene, soluțiile pentru fluidizarea traficului rămân aceleași:

  • semaforizarea comunei,
  • reabilitarea drumurilor agricole,
  • amenajarea trecerii peste calea ferată de la Napolact înspre Tăietura Turcului,
  • reabiltarea străzii Triajului.

Primarul Florin Mureșan ne-a declarat că deține ofertele pentru partea de semaforizare a drumului național ce străbate comuna. Totodată, Primăria Baciu a mai primit încă 1 milion de euro, fonduri europene, pentru reabilitarea drumurilor agricole. (vezi detalii aici). Din păcate, situația străzii Triajului este încă incertă. Primăria susține că nu poate face nimic pentru reabilitarea drumului, întrucât acesta se află pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Cluj-Napoca.

„Lucrurile se mișcă destul de greu, dar n-am ce face. Eu nu pot să sar peste anumite proceduri, ținând cont că de la Napolact încolo drumul aparține de Municipiul Cluj-Napoca. Deci trebuie să comunic în permanență cu ei. Autorizațiile vor fi date de Consiliul Județean și în orice lucru pe care vreau să îl fac trebuie să merg la Cluj-Napoca și să mă consult cu ei. Am avut o sesiune de lucrări la care a luat parte și conducerea municipiului. Au văzut care este situația și acum trebuie să merg cu propunerile la dânșii.

Problema traficului nu este în Baciu, problema traficului este în Cluj-Napoca. Eu încerc să vin în sprijinul municipiului Cluj-Napoca și al cetățenilor pentru a fluidiza traficul, dar porțiunea unde traficul se îngreunează aparține municipiului, nu comunei noastre și ei ar trebui să ia măsuri”, a mai spus edilul băcean.

De asemenea, primarul Florin Mureșan spune că implementarea proiectelor amintite mai sus este îngreunată de procedurile pe care trebuie să le respecte. Mai exact, după ce se lucrează la un proiect, acesta urmează să fie trimis Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale spre avizare. După rezolvarea acestui pas, proiectul este pus pe SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice), unde este organizată licitația de atribuire a lucrărilor.

Distribuie articolul

Lasă un comentariu