Infrastructura, respectiv „timpul alocat deplasării” și „timpul pierdut în trafic”, sunt astăzi cele mai stringente probleme ale administrațiilor locale din România, în special în orașele universitare – București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, care au atras un surplus de forță de muncă înalt calificată și care au transformat studenții, „noii veniți” din centrele universitare în noi clujeni, timișoreni, ieșeni și bucureșteni.
Cluj-Napoca este motorul economic al Ardealului, templu universitar și cu siguranță un centru al excelenței medicale. Locurile de muncă create în ultimii zece ani, au creat condițiile rămânerii multor tineri bine pregătiți în oraș, prin urmare, în mod natural au apărut și noi provocări de infrastructură, care au generat proiecte și dezbateri pentru îmbunătățirea mobilității în municipiu.
Având în vedere că Prime Kapital va investi într-un proiect de regenerare urbană de anvergură în Cluj-Napoca, în zona platformei industriale localizată între strada Plevnei și Pod IRA, dezvoltarea infrastructurii din zonă este o prioritate pentru dezvoltator, în convergență cu viziunea, conceptul și principiile de dezvoltare din „Masterplanul – Zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”.
Pentru proiectul de regenerare urbană, punctele de convergență cu municipalitatea și societatea civilă, pe principalele dezvoltări ale infrastructurii din zonă sunt prioritare:
-
Culoar de mobilitate Nord – Pod Oașului-Răsăritului – străzile Răsăritului – Câmpul Pâinii (aflate în vecinătatea sitului) – Pod Ira, care urmărește creșterea nivelului de accesibilitate și mobilitate pentru cetățeni, precum și de revitalizare a întregului spațiu curpins între Podul Oașului și Podul Ira;
-
Restructurarea podului Beiușului, extinderea și funcționalizarea străzii Beiușului până în Bd-ul Muncii, conform măsurilor prioritare pe termen scurt și impact imediat, propuse în Masterplanului – Zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”;
Asigurarea de locuri de parcare atât pentru zona rezidențială, de business, cât și pentru retail, este o condiție sine-qua-non a proiectului.
Legătura cu mijloacele de transport public în comun este în atenția dezvoltatorului, asigurarea mobilității spre centru și alte zone din oraș, este de asemenea o prioritate.
Proiectul cuprinde piste și spații pentru biciclete și stații de încărcare a mașinilor electrice, în concordanță cu conceptul de mobilitate pietonală și în sinergie cu soluțiile de mobilitate publică – nepoluante care vor genera beneficii majore în siguranța circulației, în reducerea emisiilor cu efect de seră, în sănătatea mediului și în revitalizarea economică multi-sectorială.
Proiectul ține cont și de axa verde de mobilitate (piste velo), având în vedere vecinătatea „Culoarului verde Est-Vest în lungul Someșului” definit și în organizarea spațială a „Masterplanului – Zona industrială B-dul Muncii sud și teritoriile adiacente”.
Proiectul propus de Prime Kapital are în vedere posibilitatea creării de asociații sau parteneriate cu administrația locală, pentru a contribui la obiectivele de infrastructură publică planificate în zona sitului. Astfel, Prime Kapital este pregătita să contribuie la eforturile municipalității de dezvoltare a zonei industriale cu terenuri având o suprafață de peste 15.000 mp și să investească suplimentar 10 milioane de euro în infrastructura rutieră și educațională adiacente proiectului.
Vă reamintim, investiția dezvoltatorului Prime Kapital vizează transformarea unei platforme industriale de 17,1 hectare, localizată între strada Plevnei și Pod IRA, într-o dezvoltare multifuncțională care va cuprinde un complex rezidențial cu aproximativ 1.400 de apartamente, o componentă de birouri cu peste 49.000 metri pătrați și un centru comercial. Mai mult, ca parte a proiectului de regenerare urbană, se va amenaja și o suprafață de peste 45.000 mp spații verzi noi. Costul total de dezvoltare a proiectului depășește 330 de milioane de euro.